Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity: Remove
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

Carismaklinikken

Hudpleie & Ernæringsveiledning

Nyhet!

Få med deg siste nytt!

På denne siden oppdaterer vi nyheter og kampanjer.

Kick start på det nye året!


Carismastart (pakkeløsning)                                                                           fra kr 2000


Ernæringsveiledning

Konsultasjon hos ernæringsfaglig rådgiver. Kroppsanalyse. Ønsket mål. Oppskrifter. Mønster.


Lymfedrenasje

Drenerende og avgiftende behandling med glasskolber og vakum. Dras over huden og øker blod/lymfesirkulasjonen. Huden får en helt ny glød og man føler seg lettere i kroppen og får mer energi.


Trening og kosthold

Ernæring spiller en sentral rolle ved fysisk aktivitet. Det er viktig å gi kroppen det den trenger av næringsstoffer slik at den kan yte maksimalt under trening. Restitusjon er like viktig som treningen i seg selv, inntak av karbohydrater og proteiner etter trening er nødvendig for å fylle opp tomme lagre. Kroppen trenger også hvile.


Oppfølging

Når du er igang med en noe endret livsstil er det oppfølgingstimene som er verdifulle for deg. Vi er der for spørsmål og eventuelle endringer vi trenger å gjøre. Alle er ikke like og vi har forskjellige behov. Er det noe som ikke funker for deg finner vi en annen måte som fungerer bedre og som passer inn i hverdagen din.

Kontakt oss for spørsmål

Ernæring og Trening


Hvorfor er det så viktig å spise riktig før trening?

-Før du skal trene fyller du opp glykogenlagrene slik at kroppen har energi til å trene. Det er også viktig at man ikke spiser et stort kraftig måltid før trening, da vil du forbrenne svært lite og kroppen føles tung.

1. Karbohydrater ca en time før trening (banan, yoghurt, knekkebrød, en lett brødskive, frukt)

2. Proteiner ca to timer før (brødskive, lett varmt måltid, nøtter)


Hva bør jeg spise etter trening?

- Etter trening er glykogenlagrene tomme og trenger påfyll.

1. Innen en halvtime bør man spise karbohydrater (melkeprodukt, banan, bar, frukt)

2. Innen ca to timer bør man få i seg et proteinrikt måltid (middag, lunsj, brødskiver med kjøttpålegg, meierprodukter)

This site uses Google reCAPTCHA technology to fight spam. Your use of reCAPTCHA is subject to Google's Privacy Policy and Terms of Service.

Takk for at du kontaktet oss. Vi kommer tilbake til deg så snart som mulig